Blick in das LC Gebäude

Institut für Marketing-ManagementRSS

“The purpose of the business is to create and keep a customer” (Peter Drucker). Wie aber gewinnt man Kunden und wie kann man sie infolge nachhaltig ans Unternehmen binden? Mit diesen und ähnlichen Fragen beschäftigen wir uns am Institut für Marketing-Management. In Lehre und Forschung suchen wir aktiv den Austausch und die Zusammenarbeit mit der unternehmerischen Praxis. Unser Ziel ist es neues Marketingwissen auf höchstem Niveau zu schaffen und im Hörsaal gewinnend zu vermitteln.

Forschung zum Anschauen

University knowledge inside: How and when university-industry collaborations make new products more attractive to consumers. Journal of Marketing88 (2), 1-20, 2024 (L. Maier, M. Schreier, C. V. Baccarella, and K.-I. Voigt) (Link)

News

Logo Green Challenge

Green Challenge Weeks at WU - Wer ist nachhaltiger? Studierende oder Profs?

In den kommenden zwei Wochen finden die „Green Challenge Weeks“ an der WU statt (06. – 17. Mai). Die Hauptfrage ist: Wer ist nachhaltiger? Studierende oder Profs?* So können Sie mitmachen: Holen…

Creative Thinking

Creative Thinking – Insightful Guest Talks from Marcello Demner (DMB) and Dr. Tobias Eismann (Siemens AG)

As part of Master of Science in Marketing course “Creative Thinking,” we had the honor of welcoming two excellent guest speakers and experts in the field of creativity: Marcello Demner (Managing…

Anne-Laure Sellier

Research Talk by Anne-Laure Sellier, HEC Paris (FR)

We had the pleasure of hosting Anne-Laure Sellier from HEC Paris as the most recent guest in our Research Seminar Series. She presented her lastest work on how slow and fast motion videography…

Sarah Gelper

Research Talk by Sarah Gelper, University of Luxemburg (LU)

As our latest guest for our Research Seminar Series we welcomed Sarah Gelper from the University of Luxemburg. She shared her recent work on temporary loyalty programs in retail. Many supermarket…

L. J. Shrum

Research Talk by L. J. Shrum, HEC Paris (FR)

Keeping Up with the Joneses? Not So Much for Consumers Who Move Around a Lot Our most recent guest, Professor L. J. Shrum started off this semester’s research seminar series. Known for his research…

Deckblatt der Präsentationsunterlage DREI

Kick-Off im Projektseminar mit Hutchison DREI Österreich

Erfolgreicher Kick-Off des Projektseminars mit einem der drei großen Mobilfunkanbieter: Hutchison Drei Österreich. Am Montag gab es ein persönliches Briefing mit dem Marketingteam für den Bereich…